Vi får Norges barn i bevegelse

Vanlige spørsmål og svar

 

Vedrørende kurs

Hvordan melder jeg mitt barn på kursene deres?
Hvert kurssted har sin egen påmeldingsside. Du melder deg på ved å følge linken

Hvor mange kurs har dere hvert år?
Vi har to semestre/kurs i løpet av skoleåret, ett på høsten og ett på våren.

Er det mulig å melde barnet mitt på kurs etter kursstart? 
Nei, det er dessverre ikke mulig å melde sitt barn på kurs etter sesongen har startet. Vi ønsker dere derimot hjertelig velkommen til kurs neste sesong. 

Når kan man melde seg på til neste termin?
Vi følger skoleåret og bygger timene på høst- og vårsemesteret. Alle elever som har gått på kurset beholder automatisk sin plass til neste termin. Dette innebærer at ledige kursplasser blir tilgjengelig løpende fra og med midten av mai for høstens kurs og fra midten av desember for vårterminens kurs.

Har dere prøvetimer?
Man har mulighet for å prøve første gangen da vi tilbyr åpent kjøp på alle kursene vi har. Kursavgiften betales før kursstart. Skulle man angre seg etter å ha vært på første timen fyller man ut vårt avbestillingsskjema på hjemmesiden, innen fem dager etter første offisielle kurstime. Vi gir da tilbake kursavgiften eksklusive kr 250 (administrasjonsgebyr). 

 

Vedrørende kursplass

Hva betyr venteliste til kurset jeg skal melde barnet mitt på? 
Dersom kurset er fullt, kan eleven registreres på en venteliste. Å stå på denne listen koster ingenting. Påmelding gjøres ved å fylle ut bookingskjema for det stedet ditt barn ønsker å delta. Vi kontakter da i rekkefølge, via e-post, de som står på ventelisten dersom en kursplass blir ledig. Dersom du blir tilbudt en plass må du svare innen 48 timer hvis du ønsker den. Dersom vi ikke får svar, går plassen videre til neste på listen. Booke kan du gjøre på hjemmesiden eller ved å følge linken.

Hvordan går vi frem dersom vi ønsker å bytte gruppe? 
Det finnes et begrenset antall plasser til hvert kurs. Dette innebærer at gruppebytte gjennomføres hvis man får plass. Ønskes et gruppebytte til et fullbooket kurs har man plassen i den gruppen man fikk plass i, frem til det eventuelt blir ledig på ønsket kurs. Vi varsler deg via e-post så snart du får en plass på kurset du ønsker å bytte til. Søknad om gruppebytte gjøres via skjemaet gruppebytte på hjemmesiden. 

I hvilken aldersgruppe skal mitt barn være med?
Vi vil at eleven skal starte i den aldersgruppen eleven er i ved kursstart. Dette fordi kursprogrammet er utformet pedagogisk etter de ulike aldersgruppene. Dette kan du lese mer om her

Hva skal barnet mitt ha på seg på timen?
Velg trenings- eller danseklær som barnet føler seg komfortabel i. Det kan være myke bukser, shorts, tights, topp, t-skjorte eller andre behagelige klær. På føttene er det fint om man har sko med myk såle eller dansesko. På gymnastikktimene skal barna være barfot. Informasjon om klesanbefalinger finner du her.

 

Vedrørende sykdom/fravær

Må jeg sykemelde barnet mitt om det ikke kan være med på en av timene?
Man behøver ikke sykemelde barnet sitt i løpet av kurset. Dersom barnet er meldt opp etter å ha stått på venteliste, og du enda ikke har fått tid til å betale faktura, må du gi beskjed om at barnet ditt ikke kommer til sin første time. Dette gjør man ved å sende en e-post til info@be-sporty.no eller bruke kontaktskjema.

Hva skjer om barnet mitt blir syk over en lenger periode eller skader seg under kurset?
Har du betalt for Be Sportys avbestillingsforsikring innen kursstart kan man få kursavgiften refundert. Man må da kunne fremlegge en legeattest som viser til at barnet ikke kan delta på tre av (eller flere) kursdager på rad.

Hvis man har gått glipp av en kursdag, kan barnet mitt delta på en annen gruppe?
Vi har et begrenset antall plasser ved hvert kurs. Dette fører til at det dessverre ikke er mulig å bytte mellom ulike grupper ved fravær. 

 

Vedrørende påmelding/avmelding

Vi har ikke mottatt innkallelse til kurset, når får vi den? 
Ved booking av kursene våre sendes det ut en bookingbekreftelse til den e-posten du registrerte ved booking. Dersom du valgte å betale med kort, vil en bestillingsbekreftelse sendes sammen med kvittering. Om du velger å betale med faktura sender den til den angitte e-postadressen. Ingen andre innkallelser blir sendt. 

Jeg har fått bookingbekreftelse, men ikke faktura. Når kommer den?
Det hender at fakturaen havner i søppelpost, så vi anbefaler å sjekke der. Dersom den ikke er der kan du sende en e-post til info@be-sporty.no eller bruke kontaktskjema på hjemmesiden så sender vi på nytt. 

Hvordan går vi frem hvis vi ønsker å avbestille et kurs? 
Påmeldingen din er bindene, men kan i noen tilfeller kanselleres i henhold til reglene for åpent kjøp og angrerett. Angreretten gjelder frem til 14 dager etter bestillingsdato, og Be Sporty tilbyr også åpent kjøp til og med fem dager etter første timen av kurset. Da etterbetales kursavgiften eksklusive kr 250 (administrasjonsgebyr).

Avbestilling skal alltid skje via skjemaet avbestilling på hjemmesiden. Ytterligere informasjon om avbestillingsvillkårene finner du her.

 

Be Sporty AS | Olaf Helsets vei 5 | 0694 Oslo | Telefon: 62 12 50 10
Copyright © 2021 Be Sporty AS |
Webbplats producerad av Chillicon webbyrå